آخرین اخبار
کد مطلب: 80627
آيت‌الله جنتي در جمع دانشجويان بسيجي:
دانشجويان موظفند درباره فتنه‌گر و طرفدار فتنه موضع بگيرند/ بسيج مايه اميد کشور است
تاریخ انتشار : 1393/06/17 19:13:16
نمایش : 1564
دبير شوراي نگهبان گفت: اگر فتنه‌گر، فتنه‌جو و طرفدار فتنه بر سر کار قرار گرفت، شما (دانشجويان) موظفيد در داخل و خارج از دانشگاه موضع بگيريد و اگر نمي‌توانيد، مسايل را به ديگراني که شما را قبول دارند برسانيد تا حرف شما را بزنند.

به گزارش سلام لردگان به نقل از روابط عمومي شوراي نگهبان، آيت‌الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان امروز دوشنبه در ديدار با دانشجويان بسيجي دانشگاه تهران، ضمن تبريک ولادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع)‌ اظهار داشت: ابتدايي‌ترين کار شما دانشجويان اين است که خودتان را شناخته و منشأ اثر باشيد.

وي ادامه داد: تحليل‌ها، نگرش‌ها، واقع‌بيني‌هاي شما بايد با زمان‌شناسي باشد و لازمه اين امر، شناخت و بصيرت است.

آيت‌الله جنتي گفت: البته صرف تِحليل، مثل علم بي‌عمل است؛ هنگامي که اطلاعات و شناخت کافي توأم با عمل نباشد، نتيجه آن چيزي جز حسرت و غصه خوردن نخواهد بود.

وي ضمن تأکيد بر لزوم شناخت جريان‌ها، افراد، گروه‌ها و نقش‌ها و طرح‌هاي آنان خاطرنشان کرد: همواره تابلويي از محورهاي بيانات رهبري مقابل ديدگانتان باشد و به آن حساسيت داشته باشيد تا گروه‌ها را با آن بسنجيد؛ مثلاً، ايشان در ديدار با هيأت دولت ضمن ارائه توصيه‌هاي پانزده گانه، فرمودند: «فتنه خط قرمز ماست»، بنابراين به آن توجه کنيد.

دبير شوراي نگهبان همچنين گفت: در دانشگاه با دانشجويان ديگر دانشگاه‌ها و بسيجيان بيرون از آن گردهمايي داشته باشيد و دردهاي مشترک را با هم ببينيد و بشناسيد.

وي ضمن درست خواندن اين نکته که اکنون متأسفانه تعدادي از دانشجويان به‌دليل توجه بيش از حد مسئولان دانشگاه و وزارت علوم به مسائل سياسي، نسبت به مشکلات و دغدغه‌هاي فرهنگي و اقتصادي بي‌اعتنا شده‌اند، تصريح کرد: اگر فتنه‌گر، فتنه‌جو و طرفدار فتنه بر سر کار قرار گرفت، شما موظفيد در داخل و خارج از دانشگاه موضع بگيرد و اگر نمي‌توانيد، مسايل را به ديگراني که شما را قبول دارند برسانيد تا حرف شما را بزنند.

خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: اميد ما بسيج است. شما مايه اميد مملکت و رهبري هستيد و بايد خيلي فعال باشيد و براي افزايش بنيه علمي وقت بگذاريد.

جنتي با تأکيد بر لزوم اصلاح ضعف‌هاي محيط دانشجويي افزود: شما موظفيد در مسائل جاري کشور فعال باشيد، وقت بگذاريد، خودتان را اصلاح کنيد و ضعف‌هاي خود و دانشجويان را رفع کنيد.

وي ادامه داد: به دانشجويان تاز‌ه وارد که از مقطع دبيرستان وارد دانشگاه مي‌شوند، محبت و توجه داشته باشيد و با برگزاري‌ اردوهاي فرهنگي و توجيه مسائل جاري و تبيين وضع دانشگاه، سعي کنيد افکارشان را تصحيح کنيد تا از اخبار دانشگاه و جامعه باخبر باشند.

دبير شوراي نگهبان، ضمن توصية مجدد به بسيج دانشجويي در شناخت جريان‌هاي منحرف و افراد غيرصالح، افزود: سعي کنيد ساير دانشجويان را به لحاظ فکري و عقيدتي بيمه کنيد؛ البته صِرف اعتراض و بيان تکراري مشکلات، موجب اتلاف وقت است و آنچه ثمره عملي دارد، کار دانشجويي است.

وي ضمن تشکر از حضور دانشجويان محجبه و با ظاهر اسلامي، توجه به آيات قرآن و نهراسيدن از ملامت ملامت‌کنندگان در عمل به وظايف را خواستار شد و خاطرنشان کرد: سعي کنيد خودتان را از نظر علمي و اخلاقي و معنوي تقويت کنيد و از نظر جسمي نيز به ورزش بپردازيد.

آيت الله جنتي افزود: تلاش کنيد با هر مسئولي که ممکن است به حرف شما گوش بدهد از جمله در وزارت علوم ارتباط داشته باشيد. آن وقت مي‌توانيد اميد داشته باشيد، و با ارتباط از آنها کمک فکري بگيريد.

وي در پايان، ضمن توصيه به برگزاري جلسات و همايش‌هاي ماهانه، فصلي و سالانه افزود: با انجام کارهاي فرهنگي از مسئولان دولتي بخواهيد به قانون عمل کنند و به آن احترام بگذارند.

انتهاي پيام/

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس